HADO

 

Hatay son zamanlarda uluslararası düzeyde önem taşıyan bir projeyi tartışıyor.

Hatay Büyükşehir Belediye (HBB)Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş, Samandağ ve İskenderun’dan Mersin, Gazimağusa ve Beyrut’a kadar uzanan bir güzergahta deniz otobüsü seferleri başlatmak için kolları sıvadı.

T.C. Ulaştırma Bakanlığı, Kıyı ve Tersaneler Genel Müdürlüğü, Deniz Ticaret Genel Müdürlüğü ile deniz otobüsü projesi hususunda görüşmeler gerçekleştirildi. Ulaştırma Bakanlığı, böylesine önemli bir projenin hayata geçmesi için HBB’ye gereken desteği vereceklerini bildirdi. Gerçekleşen görüşmelerde, projenin Türkiye’yi aşan bir biçimde uluslararası bir ulaşım politikası olacağı konuşuldu.

DENİZ OTOBÜSÜ PROJESİ HBB MECLİSİ’NİN ONAYINI BEKLİYOR

11 Ocak Perşembe günü toplanan HBB Meclisi’nde, Ulaşım Daire Başkanlığının görev ve yetki alanında bulunan toplu taşımacılık hizmetlerinden, deniz yolu ile yolcu, yük ve araç taşımacılığı hizmetlerinin HATULAŞ şirketi ile 10 yıl süreyle çalıştırılması ve işletme bedeli olarak KDV dahil olmak üzere aylık hasılatının %0,5’inin Büyükşehir Belediyesine ödenmesi konusu meclis üyeleri tarafından oylanarak Ulaşım Komisyonuna havale edildi.

MECLİS EVET DERSE HADO İLK SEFERİNE 23 NİSAN’DA ÇIKACAK

Yalnızca Hatay değil Türkiye için de önem arz eden deniz otobüsü, meclis onayı çıktığı takdirde egemenliğin ulusa verildiği 23 Nisan’da İskenderun’dan Mersin Marina’ya doğru ilk seferini yapacak.

ALINACAK GEMİLER TÜRKİYE’NİN İLK YÜKSEK HIZLI GEMİSİ OLACAK

Proje kapsamında uluslararası sularda yol alacak gemilerin niteliği netleştirildi. Yurt dışından getirtilecek, 45 knot hızlı gemiler Türkiye’de bir ilk olacak. Bu gemilerle, bir seferde 330 kişinin ulaşımı sağlanabilecek. Gemide restoran hizmetleri ve kargo hizmetleri de yer alacak.

CEP YAKMAYAN ULAŞIM VE ZAMAN TASARRUFU SAĞLANACAK

Planlanan seferlerin süreleri ve fiyat tarifesi ise şekilde olacak:

İskenderun - Mersin arası 1 saat 48 dakika, 29 Türk Lirası,

İskenderun - Gazimağusa arası 2 saat 50 dakika, 149,50 Türk Lirası

Samandağ - Beyrut arası 3 saat 25 dakika, 159,50 Türk Lirası

Kıbrıs’ta 36 bin Hataylının yaşadığı ve Hatay- Mersin arasında kara yolu ile günde 16 bin 500 kişinin seyahat ettiği hususları göz önünde bulundurulduğunda projenin ne denli önemli olduğu bir kez daha gözler önüne seriliyor.

HATAY DENİZ YOLU İLE DÜNYAYA AÇILIYOR

Proje hayata geçirildiği takdirde, Hatay’ın öncelikle Türkiye ile sonra da dünya ile bağlantısı deniz yolu ile de sağlanmış olacak.

KADİM ŞEHİRLER HATAY VE BEYRUT’UN ETKİLEŞİMİ GÜÇLENECEK

Projenin onaylanmasıyla, Lübnan’ın Beyrut kenti ile benzer kadim özelliklere (kültürel, gastronomik) sahip Hatay, arasındaki bağ güçlenecek.

HATAY’IN İKİ BÜYÜK ZAFERİ DENİZ OTOBÜSÜ PROJESİYLE TAÇLANIYOR

HBB Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş’ın üstün çabalarıyla Hatay’a kazandırılan UNESCO gastronomi şehri unvanı ve EXPO 2021 vizyonunun en somut projesi olarak değerlendirilen deniz otobüsü projesi, hem Hatay halkına hem de ulusal ve uluslararası arenaya büyük kazanımlar sağlayacak.


PROJENİN ONAYLANMASI İÇİN NEFESLER TUTULDU

Hatay Ulaşım AŞ’nin(HATULAŞ) gerçekleştirmek istediği proje, 11 Ocak günü komisyona havale edilmişti. Projenin komisyondan geçmesi ve mecliste tekrar görüşülerek oylanması Hatay’ın geleceği için büyük önem arz ediyor.

ORTADOĞU’DA SULAR DURULDUĞUNDA LAZKİYE SEFERLERİ DE PLANLAR ARASINDA

HBB, bölgesel sorunlar ortadan kalktığında ve Suriye’de barış iklimi hakim oluğunda Hatay-Lazkiye seferlerinin de başlatılabileceğini açıkladı. 

EXPO VE GASTRONOMİ KENTİ HATAY GÜNEY AVRUPA’YA DENİZ YOLUYLA BAĞLANACAK

Projenin başat vizyonu arasında EXPO ve Gastronomi kenti Hatay’ı deniz yoluyla Güney Avrupa’ya bağlamak da yer alıyor. Bu sayede Günay Avrupa’dan  kurvaziyer turizmle kadim kent Hatay’ı ziyarete gelen turist sayısında ciddi oranda artış sağlanacak.

Kentin sosyo-kültürel ve ekonomik gelişimi için mega proje olarak değerlendirilebilecek bu proje, gelecek günlerde de Hatay gündemdeki yerini koruyacak.

Sonraki Sayfa

BENZER İÇERİKLER